Cuma, Eylül 15, 2006

Dağdan taştan


Mont Blanc [1]

Adana'da hayatıma renk katan, desteğini her zaman hissettiğim, zor gün dostu, buradaki ilk arkadaşım, güzel insan Sülo'm yıllardır hayalini kurduğu amacını artık gerçekleştirdi ve nihayet dün Mont Blanc'a gitti! Üstelik iki pırlanta dağcı ile beraber. Bu ülkede az buçuk dağcılık yapmış olan herkesin bildiği Tunç Fındık ve Mustafa Kalaycı (nam-ı diger "Tafa") ile birlikte gitti. (Bir de yanlarında Öztürk Kayıkçı olsaydı Türkiye dağcılığının (benim tanıdığım) en süper & en pozitif & en sıcak 4 ismi bir arada olacaktı :) )
Ehe, Sülo'yla ilk tanışmamızı hatırlıyorum da, Anavarza'da (ki artık malesef orada tırmanmak yasak); önce "Süleyman Bey" idi, 2 hafta sonra "Süleyman Hoca" oldu, 1 ay sonra da "Sülo" :) Bu Sülo kişisi tırmanış esnasında karşısındakine sonsuz güven verir. Az çekmemiştir benim kahrımı rotalarda. Sonra da "aferim kız, ne güzel tırmandın öyle dağcı gibi" der ama ben bilirim ki tırmanmamışımdır, kendime güvenimi sağlamak için var gücüyle asılmıştır yukarıdan ipe. Zira benim o koca baseni desteksiz oralara çıkarmam pek mümkün değildir.


Mont Blanc-Panoromik [2]

Biliyorum Sülo, çok hoş gittin oralara, gelirken de hoşgel. Bir sürü fotograf ve anıyla beraber.

Bu aralar hep güzel haberler geliyor tırmanış camiasından:

1. Adana'nın bağrından kopmuş olan tırmanıcımız Mümin geçen hafta sonu çok zor bir işi başardı ve Nurettin'le beraber Büyük Demirkazık'ın kuzey ve doğu duvarını aynı günde tamamladılar. Kotayı oldukça yükseltip, resmen bir çığır açtılar Türkiye tırmanıcılığında.

2. Nihayet bir ilk gerçekleşti ve spor tırmanış milli takımı, dünya kupası için
dün İspanya'ya gitti. Hepinize buradan bol şans diliyorum Doğan, Seko, Uğur, Evren, Duygu ve Gürgel.

[1] http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=166186
[2] http://sweb.cz/troolix/Mont_Blanc/

0 yorum: