Perşembe, Ağustos 31, 2006

Blog etiği mi? O da ne :)



Ben bu blog etiği mevzusunu anlayamıyorum bir türlü. Blog sahibi olmak son derece basit bi şey, isteyen herkes blogspot'tan, wordpress'ten, blogcu'dan veya ordan burdan bi sayfa alıp, yazı yazabiliyor. Bu durumun blog sahibine sağladığı ne bi reklam geliri var ne de sosyal bir misyonu. Okuyucu olarak yazıya ekleyeceğin bir şey varsa yorum yazarsın veya yazılan postta verilen bir bilgi yanlışsa doğrusunu bildirirsin. Ama bunu bir formata oturtmaya çalışmanın, blog dediğin böyle olur, şöyle olmaz demenin, veya blog yazılarını edebi bir akım haline getirmenin ne gereği var ki? Özellikle de şahsi özelliği olan bloglarda isteyen mayolu fotograf koyar, isteyen ayak fotografı, isteyen ne yiyip ne içtiği yazar, canı isteyen de politik görüşünü aktarır. Zaten çiçek böcek anlatan da var, çocuğunun her saniyesini aktaran da var blog aleminde. Buna sınır koymak veya eleştirmek de kimsenin haddine değildir diye düşünmekteyim. (Hukuka aykırı durumları konu dışı tutuyorum.)

Bu sayfayı alırken hiç de öyle reyting alsın, herkes okusun, bi sürü yorum girilsin felan gibi bir niyetim yoktu. Halen de yok. Zaten pek bakan da yok :) En yakın arkadaşlarım dahi 3 ay sonra öğrendiler. Canım ister yazarım, canım ister "delete this blog" derim. Bu kadar basittir bu iş. Kendime bir çevre edinmek, günden güne okuyucu sayısını arttırmak, diğer blog sahipleriyle tanışıp kaynaşmak gibi bir derdim de olmadığı için blog kardeşliği üyesi de değilim.

Peeh, rahat olun biraz yaw. İnternet diyoruz, özgürlük diyoruz, paylaşım diyoruz, keyfini çıkartın bunların. Boşuna germeyin kendinizi.

ps. Fotografın sahibini ve modeli bilmiyorum, google da tarama yaparken buldum.

3 yorum:

ibeking dedi ki...

pek bi doğru demişin...herşeyi basma kalıba oturtmaya çalışan bazı kılçık tipler vardır "o öyle olmaz böyle olur" tipleri..kardeşim kime ne, internet işte kim kime dum duma..mesela bende çiçek böcek çıtır çerez şeylerden bahsetmeyi seviyorum..ona buna yüzeysel geliyo olabilir, e bırak gelsin banane..ne ders vermeye ne etik olmaya çalışıyorum..bana mı kalmış sosyal sorumluk yapmak..burada kimseye entellektüel tarafımızı da ispat etmeye çalışmıyoruz ki..tralaylay lom yanii..bende vesileyle içimi dökmüş oldum sayfasına ilk kez geldiğim bir insanın...selam ederim

Psychedelic dedi ki...

Aynen katılıyorum. Ulan millet birde sayfa sayfa ziyaretçi aramakta ki bunları anlamakta zorlanmaktayım. Profesyonel bir şey yapacaksan ziyaretçi kaygısı güdersin ama amatörce birşeyler karalayacaksan kaygı olmamalı. Böylece özgürlüğünden ödün vermeden yazar-çizersin. Bir de ziyaretçi metre falan koyup çeşitli analizler yapanlar var ki beni dumur etmekteler. Şahsen benim blokuma ister baksınlar ister bakmasınlar zikimden aşşa kasımpaşa.

CHROMA dedi ki...

Oww, sayfanın reytingi artmış, bir günde iki yorum :)

Aksi düşünenlerde vardır elbet, kontrolcü olmaya çalışan, özgürlükten rahatsız olan. Keyifleri bilir.