Salı, Nisan 21, 2009

Dişeti Flap Operasyonu

Baştan söyleyeyim: Korktuğum gibi olmadı.

En ufak bir rahatsızlıkta internetten araştırma yapmak, oluşabilecek komplikasyonlar ve bu rahatsızlığı yaşamış insanların düşünceleri hakkında bilgi toplamaya çalışmak gibi bir alışkanlığım var. Sanırım internete ulaşabilen herkes için aynı durum sözkonusudur.
Genelde de irili ufaklı yüzlerce yorum, açıklama, fotograf bulurum ama flap operasyonu ile ilgili 1-2 cümle dışında hiçbirşey bulamadım. Çevremde daha önce yaptıranlar vardı. Hepsi farklı şeyler söylediler. Biri çok sancılı bir süreç, doğru düzgün bir şey yiyemeyeceksin derken diğeri hiçbirşey hissetmediğini, normal hayatına devam ettiğini söylüyordu. Diş hekimi (-ki bundan sonra kendisinden Dt. diye bahsedeceğim) de sorularıma aynı belirsizlikle cevap verdi. Herkesin bünyesi farklı, kimi hasta 2-3 gün sürekli ağrı kesicilerle dururken kimisi hiç ağrı kesici kullanmadan geçiriyor bu süreci demişti. Bu nedenle de benim aklıma hep en kötüsü geliyordu! Yüzüm şişecek, konuşamayacağım, yemek yiyemeyeceğim, pudingle besleneceğim gibi düşüncelere gark olmuştum!
Ve nihayet 11 Nisan cumartesi sabahı sağ üst çene ile işleme başladık. O gün sabah Dt.'nin verdiği antibiyotikten 1 adet aldım. Dudak arkasından ve damaktan yapılan uyuşturucu ile sağ üst çene bölgesi tamamen hissizleşti. Operasyon yaklaşık 40 dk. sürdü. Arka dişetlerine dikiş atılırken, ön dişlere estetik amaçlarla, ip gözükmesin diye dikiş atılmadı. Sonrasında 10 dk. buz tuttum ve eve geçtim. Dt.nin söylediği gibi her saat başı 10 dk. olmak üzere 2-3 kere daha buz tuttum. Uyuşturunun etkisi geçmeye başlarken bir tane de ağrı kesici aldım ve o kadar! Akşama hiç birşey kalmamıştı :) Ne bir ağrı, ne bir şişlik! 1-2 gün sıcak içecekler içmedim. Günde 1 adet akşamları olmak üzere antibiyotiğe devam ettim. Bir de ağzın sağ tarafını hiç kullanmadım.


Bu arada Dt tavsiyesi, hassas dişetleri için Sensodyne F ve yumuşak uçlu diş fırçası kullanıyorum. Operasyon geçiren bölgeyi yaklaşık 10-12 gün fırçalayamadığım için antiseptik ağız gargarası kullanıyorum. Sol taraf dişleri fırçalarken mutlaka diş etlerine de diş fırçası ile hafif hafif masaj yapıyorum.

Geçtiğimiz cumartesi günü saat 12'de sağ üst çene dikişleri alındı ve flap işlemi alt çeneye uygulandı. Gün içerisinde 2 buz, 1 ağrı kesici sonucu akşam 4'ten sonra gayet iyiydim.

Şimdi 2 hafta mola vereceğiz. Ağzımın sağ tarafı kendine gelsin ki sol bölgeye geçebilelim. Her bölgenin operasyondan sonra normal haline gelmesi için yaklaşık 45 gün gerekiyormuş.

27 yorum:

aysegul dedi ki...

Merhaba
Yazdıklarınız bir nebze içimi rahatlattı benim de flap operasyonu gecirmem tavsiye edildi ama cok korkuyorum bu arada cok da ucuk bir maliyet çıkardılar 3500 tl kadar .Sizin dişçinizi ögrenebilir miyim acaba?Cok tesekkurler..

CHROMA dedi ki...

Ayşegül, eçmiş olsun. Benim dişçim Adana'da. Eğer buradaysan kendisini gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. İsmi Ahmet Altuğ Sofuoğlu.

Adsız dedi ki...

merhabalar, İnternette araştırırken okudum yazınızı. Aradan epey bir süre geçmiş.diş eti flap operasyonunuzdan şu anda da memnun musunuz acaba.

CHROMA dedi ki...

Sevgili Adsız, haklısın aradan epey bir süre geçti. Flap operasyonu sonrası herhangi bir sorun yaşamadım, dişeti ağrıları tekrar nüksetmedi. Üstelik ben bu arada hamile kaldım, doğum yaptım -ki hamilelik süresince dişler epey bir yıpranırmış-. Bu arada, operasyondan beri sürekli Sensodyne F ve dişarası fırçası kullanıyorum.

ZUZU dedi ki...

Yanıtınıza teşekkürler. Ben de iki gün önce yaptırdım. Diş eti çekilmesi nedeniyleydi benimki. Şu anda iyi durumda. Ancak zaman içinde bazılarında eski hale dönme olabiliyormuş. Umarım benimde sizinki gibi başarılı sonuçlanır. Selamlar.

Adsız dedi ki...

yazdıklarınızı bende internette kendimi rahatlatmak için gezerken okudum ve rahatladım biraz.yarın bende bu operasyonu olacağım ve çok korkuyorum.umarım iyi geçer sonuçlarınıda benden sonraki arkadaşlara biraz ışık tutar diye yazacağım sevgiler....

Adsız dedi ki...

Dişeti ameliyatı bende oldum. Sağ alt çenemin 5 nolu dişinin etinde çekilme ve buna bağlı olarak hiç kesilmemek üzere ağrı var-dı. Adana Ç.Ü.D.H.F de diş etimden ameliyat oldum. İyileşme sürecim 15-20 günü buldu. İlk gün çok ağrım oldu ağrı kesici ile azldı ama yemek yemek zor oldu. Amaliyat ve iyileşme sürecinden sonra ağrımda az bi azalma oldu ama hâla devam etmekte. Doktorum, biraz daha bekleyelim dedi. Amileyatı tekrarlayabiliriz dedi. Bu arada belirtmek isterimki ameliyat edilen yere, üst çeneden alınıp dikişlenen et parçası çürüdü yani oraya entegre olamadı. Aceba kabul mu etmedi yoksa herkeste mi öyle oluyor bilmiyorum.(Çok pis de bir kokuya sebep oldu) Bu yakın zamanda tekrar gidip ameliyat için tekrar gün almayı düşünüyorum. Bu defa Hoca'ya ağrıyan yeri resimle işaretleyip göstereceğim.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Aynı durum bende de var ve dediğiniz gibi nasıl oldugu konusunda kimse yorum yapılmamış. açıkcası ben epey korkuyorum. ön dişlerimin arasında açılma var sizde de var mıydı bilmiyorum ama ameliyat sonrası bu durum düzeliyor mu ? bir de estetik açısından pek hoş bi görüntü olmadığını duydum sizde böyle bi sorun var mı? Seçil

Adsız dedi ki...

cumartesi günü aydın üniversitesin de diş eti ameliyatı olacağım ön üst 4 dişimden herkes farklı anlatıyor kimi çok ağrılı kimi hafif inş bende hafif bir ağrıyla atlatırım inş :(

Adsız dedi ki...

Bende 2 hafta sonra flap yöntemiyle ameliyat olacağım nedense hiç korkmuyorum cok fazla yorum okudum video izledim artık kendimi doktorun kollarına bırakıcam gerisi Allah kerim rabbim herkese şifa versin..

Adsız dedi ki...

Bende ameliyat olacağım dış etimde ki çekilmeden ama çok korkuyorum inanılmaz korkuyorum yorumlar beni dahada korkuttu ve ben çok dusunuyorum. Olup olmamakta hala kararsizim bilmiyorum.damaktan alınan parca tutmadida ne demek.??

Adsız dedi ki...

Ben de bugün frenektomi operasyonu geçirdim. Doktor yüksek frenulum teşhisi koymuştu. Yani alt dudağım ile alt orta kesici dişim arasındaki bağ, dudağımın her hareketinde diş etimi Aşağıya doğru çekiyormuş. Operasyon esnasında doktorum beni çok rahatlattı, gayet sakin davrandı. İşlem

Unknown dedi ki...

Frenektomi sonrasi bir sıkıntı oldumu Dudakta,dısgorunustr ,dudak hareketinde

İSMAİL dedi ki...

Merhaba ben flap operasyonu geçirdim. Haftaya dikişler alındıktan sonra protez işlemine geçilecek. Bu şekilde tedavi süreci geçiren var mı? Çok rahatsızlık yaşar mıyım? Flap operasyonu sonrası ağrı kesici ve antibiyotik sayesinde ilk gün itibariyle bir sorunum yok. Yarın gargara da kullanmaya başlayacağım.

Unknown dedi ki...

selamlar,yakın bir arkadaşımın başına gelen; flap sonrası alttaki yanyaya 4 dişinin hepsi sallanamaya başladı, sanırım etleri fazla derinden kesti doktor. doktorun bu duruma önerisi ise dişin arka kısmına 4-5 dişi kapsıyacak bir tel takmak oldu. artık ömür boyu artık ağzında bu tel ile yaşayacak ne yazık ki:( sürekli diline değmesi, dilini tahriş etmesi cabası.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben de iki gün kadar önce diş eti operasyonu oldum. Ağrı uyuşukluk geçtikten sonra başladı ama ağrı kesici alınca hemen geçti bidaha da olmadı. Şuan rahat yemek yiyemiyorum bir de konuşurken bazen ağrı olabiliyor ama inanın korkmaya değmez. Size tek tavsiyem operasyon sırasında gözlerinizi kapamanız. Operasyon ürkütücü evet ama sonrasında korkulacak bişey olmuyor.

Unknown dedi ki...

Diş eti iltihabından dolayı bende flap operasyonu oldum.Benim ameliyattan önce çok şiddetli baş ağrılarım vardı geçmek bilmiyordu ben dişeti iltihabına bağlıyodum .Ameliyattan sonra başağrılarımda diş eti iltihabımda geçti çok şükür.Korkan arkadaşlara tavsiye ederim hiç bi sıkıntı yaşamazsınız.Korkmayın yani bugün yine sol alt çenemden olacağım inşallah buda iyi geçer.

Unknown dedi ki...

Bende yarin olucam cok korkuyorum hemde cokk

Adsız dedi ki...

Bende diş eti iltihabı var yıllarca orada sinsi sinsi beklemiş haylaz.Doktora gittim flap işlemi yapıcaz dedi hiç araştırmamıştım.Neyse randevu günü gittim uyuşturma işleminden sonra yaklaşık yarım saat içerisinde bitti.2 gün geçti iltihaplı bölgede tekrar bi iltihaplanma gözlemledim.Bakalım ne olucak.Bu arada aman aman bir ağrı falan olmuyor arkadaşlar.Gözünüzü korkutmayın.Herşey sağlık için diyip doktorlarımıza güvenin.

Adsız dedi ki...

Merhaba bende yakın bir zamnada flep tedavisinden olucağım şehir dışında okuduğum için ailemden uzağım. ağrı sızı yani günlük hayatımı etkileyen şeyler olurmu acaba.

Adsız dedi ki...

Ben de flap tedavisi oldum. Tek olarak gidip araç kullanarak tek geldim. İlk gün ister istemez biraz hassasiyet oluyor. Ama bir başkasına ihtiyaç boyutunda değil. Fakat beslenme ilk günlerde sıvı (çorba , yoğurt vs) olmak zorunda. Bunlar göz önünde bulundurulmalı. Şimdiden geçmiş olsun.

Fkrn dedi ki...

Flap operasyonunu hepiniz dikişli olmuş sanırım benim diş hekimim bunu lazerle yapacağını söyledi böyle bir tecrübesi olan yok mu?

Unknown dedi ki...

Bende flap operasyonu geçirdim 1 hafta oldu siz arayüz fırçası kullandınızmı kullanınca kanama yapıyor doktorum izine çıktığı için soramıyorum

Unknown dedi ki...

Doktora sordum dikişler alınana kadar arayüz fırçası kullanılmıyor bilgisini vereyim

leyla... dedi ki...

leyla dedi ki ...
merhabalar. diş etlerimde ciddi çekilme var.Damaktan parça alınarak o bölgelere yama yapılabilineceği söylendi . biraz tedirginin ne kadar etkili bir operasyon sonrasıyla ilgili hiç yorum yok, herkes işin korku kısmına takılmış.Yapıldıktan bir süre sonra eski haline dönüyor gibi duyumlarım var. bu tür bir şey yaşayan varmı ne kadar sağlı bir işlen acaba , yoksa dr denedik olmadımı diyecek. böyle bir tecrübe yaşayan varmı varsa lütfen bir bilgilendirme bekliyorum. operasyona karar vereceğim yahut bu konuyu kapatacağım.teşekkürler

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar dr banada flep operasyonu önerdi.Sonradan dis eti rahatsizligi tekrarlıyo mu? Tekrarlayan varsa yazsın lütfen😔

Unknown dedi ki...

Benimde flap operasyonu olmam gerekiyor dislerim sallanmaya basladi fakat korktugum icingitmiyorum..ayrica bu tedavi kesin sonuc veremiyor..hergun kekik suyuyla gargara yapiyorum agrilarim gecti