Salı, Haziran 10, 2008

Creative Zen

Zenimi aldım alalı işyerine gidiş gelişler pek bi keyiflendi. 3 ayda 20den fazla film seyrettim bu sayede :) Serviste yanımda oturan Neslihan da nasibini aldı tabi cihazdan. Kulaklığın birini o takıyor, birini ben. Beraber seyrediyoruz filmleri.
Zen de film izlemek biraz uğraştırıyor aslında. Öncelikle film taraması yapmak gerekiyor. İMDB'den veya sinema sitelerinden araştırma yapıp, film seçiyorum. Arkadaş tavsiyeleri de değerlendiriliyor tabi. Daha sonra o filmin torrentini ve uygun altyazıyı bulup indiriyorum. Sonra da PocketDivXEncoder programıyla altyazıyı filme gömüyorum ve ondan sonra Zen'e yüklüyorum. Ama verdiği keyif bu kadarcık zahmete katlanmaya değiyor doğrusu.

Birkaç hafta önce "Reign Over Me"ye seyrettik. Evde veya sinemada izlesem hıçkıra hıçkıra ağlardım muhtemelen ama serviste olunca kendimi tutmak zorunda kaldım. Filmi başkalarına anlatırken bile ağladım. Komedi filmlerinden tanıdığımız Adam Sandler, 11 Eylül olaylarında karısını, üç çocuğunu ve köpeklerini kaybetmiş ve dolayısıyla dünya ile bağını kopartmış adam rolünde öyle güzel bir oyunculuk çıkartmış ki, muhteşemdi. Hele filmin sonuna doğru, ölen karısının anne ve babasına neden ailesinin fotografını taşımadığına dair açıklama yaptığı sahnede servis mervis dinlemedim, gözümden yaşlar aktı. Kısacası, izleyin. Ama uyarayım, yakın zamanda sevdiğiniz birisini kaybettiyseniz film sizi olumsuz etkileyebilir.
(İtiraf edeyim ki, bu kadar duygusal davranmama rağmen, öte yandan ABD'li oldukları için "beter olun" diyesim de geldi.)

4 yorum:

cinar dedi ki...

Adam Sandler'ı hüzünlü bir filmde düşünemedim birden.

Amerikalılarda acaip bir pazarlama var. 11 Eylül akıllarda kötü manzaralar uyandıran zamanlardan biriydi kabul. Üzerine filmler, belgeseller çekildi. Ama adamlar her konuda böyleler. Gıpta ediyorum bu tutumlarına. Bizim Kurtuluş Savaşı'nı dünyalara seyrettiren bir filmimiz bile yok henüz...

CHROMA dedi ki...

Sevgili Çınar, film meraklısı bir insan olarak bu filmi de beğeneceğini düşünüyorum. Bu arada, senin yaptığın film yorumları da seçimlerimde etkili oluyor bilesin :)
Sinema ve pazarlaması konusunda sadece biz değil, hiç bir dünya ülkesi Hollywood'la aşık atamıyor. Kurtuluş Savaşı'nı bırak dünyalara seyrettirmeyi, daha kendi ülkemizde seyrettiren bir filmimiz olmadı malesef.

Adsız dedi ki...

spoiler deseydin bi yerlerine, okudum gitti :)

CHROMA dedi ki...

spoiler felan yok orda :))
Adam Sandler'ın sanki ailesi hiç olmamış gibi davranmaya çalıştığını zaten filmin başında anlıyorsun :)